luni, 22 august 2011

Mirajul ambalajelor


De cate ori nu ati auzit sintagma : sa nu mergeti la cumparaturi cu stomacul gol!
De ce? Pentru ca intr-adevar, ai tendinta de a cumpara tot ce iti vine la mana...iau si asta, iau si aia, hai sa cumparam si asta ca uite ce frumos e ambalata. STOP!



    Ambalajul are rol estetic, tocmai pentru a atrage clientul, dar are si rol functional, deoarece trebuie sa protejeze produsul si sa-i pastreze intacte proprietatile nutritive.
 Insa, de cele mai multe ori, ambalajul costa mai mult decat produsul pe care il "imbraca".

  Ganditi-va la laptele de consum curent.
 Un litru de lapte, in supermarket, costa in jur de 4-5 lei, in conditiile in care fabrica il ia de la producator cu maxim 1 leu/litru, diferenta constand in prelucrarea acestuia, adaosul comercial si ambalajul. Astfel, noi ajungem sa dam si 5 lei pentru un l de lapte, care in prealabil a fost si degresat, ceea ce inseamna ca fabrica respectiva va mai castiga un produs, chiar doua : smantana si/sau untul.
   Ok, am cam deviat de la subiect, dar mi-e mila de batranii care se chinuie toata viata cu niste animale si iau un amarat de leu pe un l de lapte, iar comerciantii care il preiau scot triplu profit pe spatele lor, ca deh, asa merg afacerile...
    Cert e ca produsele frumos ambalate ne fac cu ochiul mereu din vitrina, iar de cele mai multe ori ramanem cu ambalajul, pentru ca ce este in interior se dovedeste a fi un produs nu tocmai bun din punct de vedere calitativ. De aceea conteaza mai mult ce scrie pe eticheta, decat felul in care arata ambalajul..

Voi ce parere aveti?
Cititi eticheta produsului inainte sa il puneti in cosul de cumparaturi? Sau va atrage mai mult ambalajul?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...