sâmbătă, 20 octombrie 2012

Tu cat timp pierzi mancand?

    Ma confrunt cu o problema destul de "grava" sau cel putin asa considera prietenul meu ca este si anume, mananc foarte incet, adica pot sa stau linistita la masa in jur de 30-35 de minute, pe cand el nu cred ca depaseste 10 minute.  Mie nu mi se pare ca "pierd timpul" stand atat la masa, ba din contra, imi ajut sistemul digestiv sa functioneze la parametrii normali. E adevarat ca uneori ma uita Dumnezeu pe scaun, mestecand de o suta de ori aceeasi muscatura, dar imi place sa savurez ceea ce mananc, imi place mancarea!

   Cred ca ar trebui sa ne preocupe mai mult modul in care mancam, decat cantitatea pe care o ingeram. Masticatia e foarte importanta, practic, in functie de cum decurge aceasta "etapa", la fel de repede se va digera si mancarea. Cu cat mestecam mai mult mancarea, cu atat glandele salivare vor produce mai multa saliva, saliva care are rolul de a:

1. Dizolva ingredientele continute de mancare si de a ne face pe noi sa simtim savoarea alimntelor.

2. Umezeste mancarea, ajutand la formarea bolului alimentar.

3. Contine enzime care ajuta la digerarea grasimilor, usurand astfel activitatea stomacului.

  Trei beneficii deloc de neglijat si asta pentru cateva minute in plus, petrecute la masa.

  Astfel reusim sa ne pastram stomacul sanatos si fericit, iar senzatia de satietate va ajunge la creier exact atunci cand am terminat si noi de mancat, adica dupa 20 de minute. Va garantez ca nu veti mai avea dureri de stomac, decat daca mancati ceva ce nu va pica tocmai bine :P





Voi cat timp petreceti mancand?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...