marți, 15 martie 2016

Paste alla Grigea sau carbonara la cuptor


  Astazi m-am trezit cu o pofta nebuna de paste. Cred ca e cea mai buna mancare inventata si trebuie sa pupam italienii pentru asta.
Imi plac pastele pentru ca poti sa le combini cu aproape orice, sunt extrem de versatile. Nu sunt pretentioase deloc, se impaca foarte bine atat cu sosul rosu, cat si cu cel alb sau verde. De fapt poti sa le imbraci cu ce vrei, nu se vor supara, trust me!

Stand asa, cu cana de cafea intr-o mana si cu mana pe mouse-ul care cauta frenetic ceva de mancare pe fratele google, visand la portia perfecta de paste cu sos alb, multe ciuperci, jambon si mozzarella din belsug, mi-am adus aminte ca minunile chiar exista. Bine, nu e nicio minune la mijloc, nu e decat un local cu specific italian si cu niste portii de paste satioase si fix pe gustul meu. As putea sa ma mut acolo cel putin o zi pe saptamana. Nu as alege nimic altceva decat aceste paste.
 
 Preparatul meu de suflet se numeste - paste alla Grigea (iar localul L'angoletto) si contine exact ingredientele din vocabularul meu culinar: paste, jambon, ciuperci, smantana, mozzarella, toate amestecate si bagate la cuptor, intr-un vas de lut...mmm...cum ai putea sa refuzi vreodata asa ceva?! N-ai cum.

Nu e cine stie ce reteta complicata, dar gustul, si faptul ca am in farfurie toate ingredientele mele preferate in cantitatea ideala, pur si simplu ma da pe spate.
Hai mai bine sa le spunem carbonara la cuptor:

Ingrediente:
-250 gr penne,
-o lingura de unt,
-200 gr jambon,
-150 ml smantana,
-200 gr ciuperci,
-un ou,
-sare,oregano,piper,
-mozzarella si parmezan(optional).



                  *Paste alla Grigea -  L'angoletto* 

  • Se fierb pennele, se trec prin apa rece si se strecoara bine. Se amesteca separat smantana cu oul batut, cu ciupercile taiate, jambonul feliat, sare, oregano si piper.
  • Se adauga pennele.
  • Se unge un vas special pentru cuptor cu o lingura de unt si se pune tot amestecul de mai sus, peste care se presara mozzarella data pe razatoare. Se baga la cuptor la 200 de grade C si se lasa pana cand se rumenesc la suprafata.  
  • Se scot de la cuptor si se servesc cu parmezan + un pahar de vin alb si musai intr-o companie placuta.



Voua cum va plac pastele?


5 comentarii:

  1. super bun, am facut si eu ceva de genul, putin adaptat (cu carnaciori si fusilli). aseara am schimbat totusi resgistrul - am facut pui chinezesc (o nebunie)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suna delicios, imi plac mancarurile cu specific asiatic, chiar sunt o nebunie.

      Ștergere
  2. Și eu iubesc pastele, sunt așa simplu de pregătit cu orice ai prin casă. Carbonara sunt preferatele mele, dar acasă nu mă pricep să fac sosul prea bine așa că nu fac decât cu ciuperci, roșii și cașcaval. Sau cu orice am prin frigider și nu necesită cine știe ce sos.
    Mulțumim pentru rețetă! Am observat ou în compoziție, nu aveam habar că se poate adăuga ou în paste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cele cu sos rosu sunt dementiale. Curand o sa public si o reteta cu sos pesto, o bunatate. :D

      Ștergere
  3. Pastele sunt si preferatele mele! Nu vrei sa vezi ce fata am, dupa ce ti-am citit reteta :)).Te pup :*

    http://iuliascorner.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...