marți, 29 martie 2016

Cum reduci pofta de dulce?


Suntem un popor de gurmanzi, ca sa nu zic mancaciosi. Ne place mancarea multa, combinata si neaparat cu 3 feluri la o masa. Mergem pe deviza: nicio masa fara desert. Va ma aduceti aminte de mesele copioase pe care mama sau bunica le pregateau minutios si la sfarsit urma si placinta cu mere sau negresa? Daca nu papi ciorba, nu primesti desert!

Pofta de dulce ni se inolculeaza de mici, insa atunci era mult mai usor decat acum. Acum tentatiile sunt de 200 de ori mai puternice, le avem la tot pasul, ne trag de maneca pe strada si ne baga in cel mai apropiat supermarket, hai ia macar o ciocolata... Ce? Nu va regasiti in cuvintele de mai sus?

Si totusi, cum scapam de aceasta pofta de dulce, cu atatea tentatii in jur?
Cu rabdare. Rabdarea este raspunsul tuturor intrebarilor care incep cu : cum ai reusit sa?

Fereste-te de raionul cu dulciuri!
La mine nu functioneaza chestia aia cu: pune o prajitura pe farfurie si incearca sa nu o mananci. Da de unde... in secunda 2 am terminat-o, fara niciun regret. Adica mergem pe principiul: mananci calule ovaz? Nu, ca nici nu imi place. Nu pot si gata.
Asa ca incerc pe cat posibil sa uit ca exista zahar pe planeta asta, stand cat mai departe de orice tentatie. La petreceri e cel mai dificil, insa cu rabdare si vointa chiar poti, deci stai cat mai departe de candy bar.



Mese regulate.
Oricat am vrea sa scapam de ele nu putem. Cand nu mancam, scade nivelul de zahar din organism si cand scapam in primul magazin, cumparam tot ce prindem, mai ales dulciuri. Nu ai observat ca daca stai nemancat toata ziua, atunci cand ajungi acasa ai vrea sa rupi frigiderul in doua?

Citeste etichetele produselor si vezi cantitatea de zahar continuta.
La mine trucul asta functioneaza cel mai bine avand in vedere ca nu ar trebui sa consumam mai mult de 5 cuburi de zahar pe zi, echivalentul a 25-30 grame. Stiti cat zahar contine o doza de cola? Cam 50 de grame, echivalentul a 10 cuburi de zahar. Nu prea te mai tenteaza, asa-i? Ma gandeam eu...

Se spune ca pragul psihologic este de 21 de zile. Daca reusesti sa treci peste acest punct critic, esti vindecat.

Eu, de exemplu, nu am vrut sa renunt de tot la zahar, ci doar sa injumatatesc cantitatea, astfel am ajuns de la doua lingurite la o ceasca de cafea, la o jumatate de lingurita. E un pas inainte, nu?

Mi se par niste lucruri de bun-simt. Daca nu poti renunta de tot la ceva, poti sa injumatatesti acel ceva si tot iesi in castig.

Voi la ce trucuri apelati pentru a scapa de aceasta pofta?


3 comentarii:

  1. nu stiu daca se poate sa nu mananci zahar deloc.. cred ca as innebuni. eu am renuntat la zaharul din cafea, dar macar o caisa uscata, si tot mananc, altfel imi scade glicemia si fac urat :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai si eu am incercat sa reduc, ca de tot e mai greu... :P

      Ștergere
  2. greu :)
    singurul lucru reusit este ca nu folosesc zahar in casa...decat cel din chestiile cumparate :(

    RăspundețiȘtergere

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...