vineri, 8 aprilie 2016

Epilarea cu zahar acasa: avantaje si dezavantaje. Metoda testata.

Se pare ca metoda de epilare cu zahar este folosita inca din vremea faraonilor egipteni, dupa cum arata studiile istorice, iar in prezent este inca traditionala in randul femeilor din Orient.

Eu am descoperit-o acum o luna prin intermediul unei prietene. Auzisem eu cate ceva despre aceasta tehnica, insa am fost cam reticenta in privinta ei, asta pana cand am testat-o la propriu pe pielea mea.

Nu pot sa va spun decat ca, in momentul de fata, nici nu vreau sa mai aud de alta metoda de epilat. 
Folosesc epilatorul de ani buni si din cauza lui am inceput sa dezvolt o oarecare forma de foliculita.

sursa foto: google
Am incercat si ceara insa mi se pare foarte nociva pentru piele, deoarece se foloseste la cald si astfel, deschizandu-se porii, intra mult mai repede in piele toate acele ingrediente chimice.
De epilarea definitiva imi este foarte teama, deoarece am foarte multe alunite, pe tot corpul si sincer ma cam sperie si radiatiile emise de aparatul IPL(cu toate ca aceasta din urma este cea mai practica si fara batai de cap).

Si uite asa, prin eliminare, am ajuns la metoda care pe mine ma incanta cel mai mult dintre toate: epilarea cu zahar.
Dar si aceasta, ca si metodele enumerate mai sus, are avantaje si dezavantaje.

Avantajele epilarii cu zahar

  • Este mai putin dureroasa decat cea cu ceara, astfel ca se poate aplica si pe pielea mai sensibila. Daca la metoda cu ceara aceasta se aplica pe piele in sensul firelor de par si se trage invers, la zahar se procedeaza exact in sensul opus, astfel ca durerea este mai usor suportabila si cu mult diminuata.
  • Nu ai cum sa faci niciun fel de alergie la ea, este facuta din : zahar, suc de lamaie si apa. 
  • Se curata foarte usor, cu apa calda.
  • Este mult mai igienica deoarece bacteriile nu se dezvolta in zahar.
  • Nu exista riscul sa lase leziuni pe piele sau ca epiderma sa se arda, pentru ca pasta de zahar se foloseste la temperatura corpului.
  • Este si un bun exfoliant, astfel ca lasa pielea incredibil de fina la atingere.
  • Se poate utiliza pe orice parte a corpului: picioare, maini, axila, inghinal, chiar si pe zona faciala.
  • Spre deosebire de epilator, firul de par apare dupa o perioada mai mare de timp si este mult mai subtire (cel putin in cazul meu).
Dezavantajele epilarii cu zahar
  • Firul trebuie lasat sa creasca putin mai mult, daca este prea scurt nu se prinde foarte bine de pasta de zahar.



  • Dureaza ceva mai mult acest proces de epilare deoarece se aplica bucatele mici de pasta, iar tehnica este destul de anevoiasa, mai ales daca alegem sa o facem acasa, fara ajutor din partea unei alte persoane.
Eu am testat-o acasa si am urmat pasii din acest tutorial. 

Reteta este urmatoarea: La o cana de zahar se adauga 1/4 suc de lamaie + 1/4 apa, se pun intr-un vas, pe foc, si se amesteca pana cand se topeste zaharul si capata acea culoare maronie. 
Se toarna intr-un recipient cu gura mai larga, astfel incat sa se poata reincalzi pe baie de apa. Dintr-o cana de zahar iese compozitie pentru mai multe sedinte de epilat, astfel ca nu trebuie sa refacem de fiecare data reteta, ci doar reincalzit restul de pasta.

Nu pot sa va descriu in cuvinte cam cat de incantata sunt de aceasta descoperire, iar pielea mea nu ezita sa-mi multumeasca.

Ati incercat metoda de epilare cu zahar? Va avantajeaza?



2 comentarii:

  1. Am s-o testez si eu. Multumesc pentru articol si reteta. Intr-un post recent am citit ca te epilezi cu zahar si eram curioasa cum procedezi.

    RăspundețiȘtergere
  2. am incercat si eu odata, de mult...dar numai la mustata!

    RăspundețiȘtergere

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...