marți, 26 aprilie 2016

5 obiceiuri sanatoase pe care le practic dimineata

Diminetile sunt morocanoase pentru majoritatea dintre noi, mai ales când avem si un job solicitant, la care parca iti vine sa nu te mai duci, cel putin nu asa de dimineata.
Fiecare dintre noi are propriul lui ritm de trezire, unii sar in picioare la auzirea alarmei telefonului, altii mai lenevesc in pat 5-10 minute, iar unii pur si simplu au activata propria lor alarma si se trezesc inaintea ceasului.
Pana nu demult, uram sa ma trezesc de dimineata. Acum (probabil are si înaintarea in varsta rolul ei) parca nu mai este atat de dificil sa ma trezesc de dimineata, pentru ca am sesizat ca am mai mult timp pentru mine.

Cum incepe la mine o dimineata frumoasa?

1. Ma trezesc cu o ora si jumatate inainte de a ajunge la serviciu (am si norocul de a sta destul de aproape de locul de munca). Deschid geamul larg, sa intre aer proaspat in camera, dupa care imi fac tabieturile de dimineata.

2. Beau un pahar mare cu apa. Se recomanda sa se puna zeama de lamaie si putin ghimbir, pentru accelerarea metabolismului, insa eu pun numai atunci când am in frigider. In cazul in care nu am, nu ezit sa beau paharul de apa.

3.Inviorarea de dimineata te ajuta sa-ti pui muschii in miscare si pregateste corpul pentru ziua care urmeaza. Putin stretching, cateva exercitii fizice executate usor si corect, timp de 10-15 minute te vor trezi si te vor ajuta sa te relaxezi.

4. Nu sar niciodata peste micul-dejun. Fie ca aleg varianta rapida (iaurt cu fulgi de ovaz), fie ca aleg varianta elaborata (omleta cu legume, paine prajita cu unt si lapte etc.), niciodata nu-l ratez, pentru ca ma energizeaza si imi da o stare de bine. Nu degeaba se spune ca masa de dimineata este cea mai importanta, deoarece, daca nu mananci ce trebuie, ziua ta va incepe prost si tot asa va si continua.

5. Merg pe jos pana la locul de munca.  20 de minute dimineata + 20 de minute seara de mers ajuta intregul organism. Cunoastem cu totii beneficiile mersului pe jos, asa ca de ce sa nu profitam, e cea mai la indemana metoda si cea mai ieftina. In cazul in care ai de mers foarte mult pana la serviciu, da-te jos cu o statie mai inainte si mergi pe jos cateva minute, admira orasul, oamenii, peisajul citadin, mai ales in acest sezon minunat. Si ce daca ploua?!
"Ploaia înseamnă viaţă, ploaia este unirea cerului cu pământul; fără ploaie nu ar exista viaţa..."


Voi ce obiceiuri sanatoase aveti dimineata?



Un comentariu:

  1. I'm not a morning person. Mai bine ma bati decat sa ma trezesti dimineata. Si nu, nu dorm pana la 12, ma trezesc pe la 8-9 in weekenduri, de buna voie, dar in cursul saptamanii, cand suna ceasul telefonului la 7.10, imi vine sa-l arunc pe geam.
    Ce obiceiuri sanatoase am?
    1. nu arunc telefonul pe geam :P
    2. deschid geamul sa intre aer curat, in timp ce stau in pat si ma machiez (aerul proaspat ma mai invioreaza)
    3. iau micul dejun (cand ajung la serviciu, pentru ca nu pot sa mananc imediat ce ma trezesc); fie musli + banana, fie un smoothie sau o salata de fructe, ceva mananc
    Apreciez oamenii care au energia sa faca un pic de sport - pentru mine si sculatul din pat este un act de sportiv de performanta. Ah, se pune la socoteala masajul pe care mi-l face sotul in unele dimineti? Si acela ma ajuta sa ma inviorez un pic :)
    Mi-as dori sa fiu si eu mai activa dimineata, chiar admir oamenii ca tine, dar mi-am dat seama ca organismul meu pur si simplu nu functioneaza pana in ora 9... pana atunci sunt pe pilot automat (tinuta mi-o pregatesc de seara, pachetul la fel, dimineata doar ma spal, ma machiez, ma imbrac, iau toate cele din frigider si zbor pe usa; n-am nicio baza sa fac mai mult dimineata).
    Si eu vin pe jos de la munca - imi ia vreo 30-40 min; dimineata ma duce sotul cu masina, sunt prea lipsita de energie pentru asa ceva :P

    RăspundețiȘtergere

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...