joi, 12 februarie 2015

TRX sau cum sa ne antrenam cu greutatea propriului corp


  Mi-a placut intotdeauna sa fac miscare, am mai spus acest lucru, insa stiti si voi, in timp ce avansam in varsta, grad (adica ne petrecem mai mult timp la serviciu), etc., cheful de a mai face si miscare ne cam piere. Noroc cu al meu iubit care ma motiveaza non-stop si care ma cara dupa el la toate salile nou-infiintate din oras.
 Asa am facut cunostinta cu Total Resistance eXercise- Suspension Training sau mai pe scurt TRX.




  Sistemul este foarte simplu: se formeaza din doua benzi suspendate de tavan si cam atat. Easy like pie: NOT! 
  De-abia acum incepe "tortura", cu benzile astea doua, te pune nenea antrenor sa faci exercitii mai ceva ca la Cirque du Soleil, dar satisfactia e maxima, va garantez. 


De ce imi place TRX-ul...

1.  Este un sport de grup, imi place ca nu sunt singura in sala, atmosfera fiind una mult mai frumoasa, decat daca as lucra singura.

2.  Ma tonifiaza din cap pana in picioare. Imi lucreaza toti muschii corpului in doar 60 de minute de antrenament intens, cel mai incordat in tot acest timp fiind abdomenul, ceea ce ma bucura deoarece la capitolul asta mai trebuie lucrat.  Intr-o ora de antrenament faci peste 300 de genuflexiuni, abdomene, flotari, fandari, sarituri etc.


3. Faptul ca lucrezi cu un antrenor pe cinste, te motiveaza pur si simplu, iti numara repetarile si iti arata cum sa le faci corect. Plus ca te lasa sa iti reglezi singur gradul de dificultate din pozitia corpului. Cu cat esti mai inclinat, cu atat exercitiile vor fi mai dificile.

4. Creste echilibrul fizic si mobilitatea, va spun cu mana pe inima, sa ma vedeti cum stau ca un cocostarc intr-un picior si nu ma dezechilibrez.:))


5. Dezvolta automat forta musculara, deoarece toate exercitiile le faci cu greutatea propriului corp. De exemplu: forta mea in maini era ZERO, abia puteam sa fac doua flotari amarate, pentru ca nu mi-a placut niciodata sa lucrez bratele. Acum pot sa ma laud ca fac aproape toate tipurile de exercitii pentru brate cu cele doua benzi (si nu e deloc usor), chiar si flotari cu o mana in TRX .


Ce nu-mi place la TRX...

1. Well... nu-mi place ca transpiri mult, mult, mult (nu ai ce cauta acolo fara apa si prosop) iar in ziua respectiva mananc mai light si in niciun caz nu mananc inainte de antrenament, deoarece era sa o patesc de cateva ori (stari de lesin, de voma). 



2. Febra musculara intensaaaa, febra care ma tine in jur de 3 zile, de fiecare data cand lucrez corect si fac toate exercitiile...ceea ce pana la urma e un lucru bun, nu? :))


3. Se lucreaza intr-un ritm alert, iar pauzele dintre exercitii nu sunt mai mari de 20-30 de secunde.


Concluzie:  Avand in vedere ca il practic de prin august 2014, adica de aproximativ 6 luni si ca am mai multe beneficii decat dezavantaje, recomand cu caldura TRX pe paine.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for ViataAreGust

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...